Sunday, June 12, 2011

Met heel veel plezier heeft een invalide man een volkstuin.



Wij woonde jaren in Leeuwarden maar toen wij in Stiens kwamen wonen, bijna 3 jaren geleden, hoorde ik dat ik bij de Stienser Volkstuinders Vereniging een stuk je grond kon huren. Ik heb mij gelijk aangemeld als lid en in het nieuwe jaar kreeg ik 100 vierkante meters volkstuin. Ik was en ben daar heel blij mee maar later hoorde ik dat ik vlak bij mijn huis ook grond kon huren van Foppe Dijkstra. Omdat de grond zo dicht bij mijn woning ligt en mijn gezondheid mij vaak parten speelt, ik ben 82 jaar en invalide, heb ik daar ook een stukje gehuurd. Ik kreeg 20 meter en in het voorjaar vergroot naar 100 meters omdat de gebruiker naast mij overleed.. Mijn huidige buurman op de tuin is Wobbe Feenstra en Wobbe had, op zijn stuk volkstuin, heel dikke aardbeien aan zijn planten en hij noemde deze aardbeiplanten tomaataardbeien. Ik heb wat planten van hem gekregen en er groeien aardbeien aan zie de foto. Zelf heb ik ook wat aardbeiplanten gekocht bij tuinder De Jong uit Oude Lije. Nu spuit ik niet en gebruik ook geen kunstmest alleen koop ik bij de Aldi emmers gedroogde koemestkorrels. Op zaterdag 11 juni belde de kleindochter, met oma en vroeg of zij naar de volkstuin mocht om aardbeien te plukken. Opa ging gelijk naar haar toe om te helpen. Binnen 10 minuten had zij een emmertje vol geplukt en opa had ook een emmer. Ook ontdekte de kleindochter dat op opa’s tuin nog frambozen stonden en ook de frambozen beginnen al rijp te worden en ze zijn heel lekker. Wij eten alleen maar biologische groenten van eigen tuin en 20 juni gaat opa de nieuwe biologische aardappels uitsteken

1 Comments:

Blogger Terrordwarf said...

Hoi Herbert,

graag kom ik met U in persoonlijk contact, al is het maar 1x.
Ik lees dat U al op hoge leeftijd bent en voel dat dit reden te meer is om minstens eenmaal met U gesproken te kunnen hebben.

Ik kom uiteraard niet om verwijten te uiten daar ik er geen heb jegens U, ik zou U slechts graag eenmaal gezien en gesproken willen hebben, U lijkt mij een zeer hartelijke man.

Hopende opdat U mijn verzoek wilt beantwoorden in positieve zin,
met hartegroet verblijf ik,

Rogér Lousberg, zoon van uw zoon, Rob Lousberg.

Friday, November 01, 2013  

Post a Comment

<< Home

My Photo
Name:
Location: STIENS Leeuwarderadeel., Friesland, Netherlands

Powered by Blogger